اشاره: در آخرین دیدار مقام معظم رهبرى با روساى آموزش و پرورش كه در یازدهم شهریور ماه امسال برگزار شد، نكتهاى تكرارى اما دردآور مورد اشاره قرار گرفت و آن رها بودن مهدهاى كودك بود. ایشان در این خصوص فرمودند: مهدكودكها متأسّفانه رها است؛ مهدكودكها هم ذیل آموزش و پرورش است. اوّلاً دستگاههاى مختلف دولتى با هم در این زمینه بگومگو دارند كه این بگومگوها باید برطرف بشود؛ وانگهى وقتى كه دستگاه را شما رها بگذارید، دیگران مىآیند بچّههاى مردم را مىگیرند، مىبرند آنجا و تربیتهاى غلط داده مىشود. 11/6/1399
این نگرانى قبلاً ضمن فراگیر شدن موضوع سند منحوس 2030 بیان شده بود. اینكه اگر رها كنید، دیگرانى هستند كه آنرا تصاحب كنند. در باب اهمیت موضوع همین بس كه در جایى دیگر ایشان فرمودند: لُبّ كلام و جان كلام در این سند 2030 این است كه جنابعالى [فرهنگى محترم] انسان متدیّن و علاقهمند به كان، علاقهمند به آیندهتان، در كلاس درستان سرباز براى غرب درست كنید. 11/2/1398 در این نوشتار به بررسى سند 2030 در كلام مقام معظم رهبرى و استفاده از خلاء بىسرپرستى مهدكودكها مىپردازیم.
جانمایه سند منحوس 2030 ناقض استقلال كشور
همانگونه كه اشاره شد لُبّ كلام و جان كلام در این سند 2030 كه فصل مهمّى مربوط به آموزش و پرورش دارد، این است كه نظام آموزشى باید سبك زندگى را و فلسفهى حیات را بر اساس مبانى غربى به كودك بیاموزد. 11/2/1398 هدف اصلى از این كار یكسانسازى فرهنگى و برداشتن مرزهاى هویتى است. در چنین شرایطى است كه دهكده جهانى معروف تحقق مىیابد و كدخداى بلامنازع آن آمریكا و جهان غرب خواهند بود.
با این فرض اولین چیزى كه در مسیر توسعه به سبك سند 2030 مورد هدف قرار مىگیرد استقلال ملتهاست. شاید برخى سادهاندیشان یا حتى وادادگان فرهنگ غرب چنین توجیه كنند كه سند مذكور را از موارد ضد اسلامى و ایرانى تزكیه كردهایم لكن همین مسألهى 2030 از قبیل این مسألهى استقلال است. حالا بعضىها مىآیند مىگویند آقا، مثلاً فرض كنیم ما تحفّظ دادهایم یا گفتهایم فلانچیزش را قبول نداریم؛ نه، بحث سر اینها نیست. فرض كنیم در این سند، هیچچیز واضح بیّنى هم كه مخالف با اسلام باشد وجود نداشته باشد -كه البتّه وجود دارد؛ آنهایى كه خیال مىكنند ما گزارش درست نگرفتهایم؛ نه، گزارشهاى ما گزارشهاى درستى است- حرف من این است كه نظام آموزشى كشور نباید بیرون كشور نوشته بشود؛ حرف من این است. شما مىگویید این مثلاً فرض كنید خلاف اسلام ندارد؛ داشته باشد یا نداشته باشد، اینجا ایران است، اینجا جمهورى اسلامى است، اینجا یك ملّت بزرگند. نظام آموزشى ما را چهار نفر در یونسكو یا سازمان ملل یا فلانجا بنشینند بنویسند؟ چرا؟ این همان مسألهى استقلال است. استقلال ابعادش تا اینجاها است.
مهد كودك و پیش دبستانىها منفذ ورود 2030
گزارشهاى بسیار بدى بنده دریافت كردم از بعضى از مهدكودكها كه واقعاً نگرانكننده است. 11/6/1399 این ابراز نگرانى اخیر امام حاضرمان از وضعیت مهدكودكها در پى اجرایى شدن مخفیانه سند 2030 در سال جارى درحالى صورت مىپذیرد كه ایشان دو سال قبل فرمودند: بنده رسماً علناً قاطعاً منع كردم از اینكه این كار انجام بگیرد؛ مسؤولین آموزش و پرورش استقبال كردند، دنبال كردند؛ منتها بنده شنیدهام در بخشهاى مختلفى، اجزاى سند 2030 دارد تحقّق پیدا مىكند. 19/2/1397 این بخشهاى مختلف منافذى است كه ویروس منحس 2030 از آنجا رخنه مىكند؛ فلذا در ادامه فرمایشات اخیر با اتاب مىفرمایند: اداره كنید مهدكودكها را. !
گزارشى كوتاه از وضعیت مهدهاى كودك
خبرگزارى جهان: آموزش رقص و موسیقى و آرایشگرى و حالا هم نوبت به برگزارى برنامههاى آموزشى آشنایى با حیواناتى مثل سگ و گربه در دستور كار برخى از مهدكودكها قرار گرفته است، كه عملا مجارى انتقال ارزشهاى غربى به كودكان ایرانى است. (http://www.jahannews.com/analysis/437910)
باشگاه خبرنگاران جوان- گروه فضاى مجازى : انتشار فیلمى از رقص كودكان در مهد كودكى در خراسان شمالى واكنش كاربران فضاى مجازى را به همراه داشت. در فیلم مذكور مربى مهد، كودكان را به رقص دسته جمعى دعوت مىكند و از آنها مىخواهد خجالت نكشند و در كنار بقیه، حركات موزون انجام دهند. (https://www.yjc.ir/fa/news/6937936)
خبرگزارى اقتصاد آنلاین به نقل از فارس: باز هم استخر مختلط- تقریبا هر چند سال یكبار خبر وجود استخرهاى مختلط در مهدكودكها یا استخرهایى كه از مربى غیرهمجنس براى آموزش استفاده مىكنند در رسانهها منتشرمى شود. یكى از جنجالبرانگیزترین این خبرها در سال 1395 رسانهاى شد. مهدكودكى كه براى بچهها كلاس استخر مختلط برگزار كرده بود؛ آنقدر حاشیه امنى براى خود متصور بود كه عكسهاى این كلاسها را هم در سایت خود منتشر كرده بود. (https://www.eghtesadonline.com)
مركز خدماتى یا آموزشى - پرورشى؟!
یكى از موارد محل تأمل، قرار گرفتن صدور مجوز تأسیس مهدهاى كودك در اختیار یك مجموعهى خدماتى مانند سازمان بهزیستى كشور است. طبق ماده واحده در جهت تحقق مفاد اصول 21 و 29 قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران و بهمنظور تأمین موجبات برنامهریزى، هماهنگى، نظارت و ارزشیابى و تهیه هنجارها و استانداردهاى خدماتى و توسعه دامنه اجراى برنامههاى بهزیستى در زمینه حمایت خانوادههاى بىسرپرست و نیازمند و ارائه خدمات مختلف به كودكان و تدارك امكانات پیشگیرى و درمانى و توانبخشى حرفهاى و اجتماعى معلولین جسمى و روانى و تجدید تربیت منحرفین اجتماعى و حمایت و نگهدارى از كودكان و اطفالبىسرپرست و معلولین غیرقابل توانبخشى و سالمندان نیازمند و آموزش نیروى انسانى خدمات بهزیستى و توانبخشى و تأمین موجبات تشویق، جلب مشاركت و فعالیتهاى گروههاى داوطلب و موسسات غیردولتى، سازمان بهزیستى كشور تشكیل مىشود.» (لایحه قانونى راجع به تشكیل سازمان بهزیستى كشور مصوب 1359 و اصلاحات و الحاقات به عمل آمده در جلسه مورخ 25/4/59 شوراى انقلاب جمهورى اسلامى ایران و جلسه علنى روز سه شنبه مورخ نهم بهمن 1357 مجلس شوراى اسلامى (تهیه و تنظیم از دفتر حقوقى سازمان بهزیستى كشور))
این واقعیت كه یك سازمان خدماتى در شرایط خلاء قانونیِ عدم نظارتِ نهادِ رسمی و اصلیِ آموزش و پرورش، یعنی وزارتخانه، و تحت عنوان كلى فوق الذكر در آیین نامه، متولى امور كودكان در سنین پیش از 6 سال مىشود، یكى از منافذى است كه در بالا ذكر آن گذشت.
به گزارش خبرگزارى فارس در تاریخ 7/6/99 رئیس سازمان مدارس غیردولتى و مشاركتهاى مردمى بابیان اینكه اختلافنظرى در تعریف گروه سنى مهدكودك و پیشدبستانى بین وزارت آموزشوپرورش و سازمان بهزیستى وجود داشت، افزود: پیشنهاد وزارت آموزشوپرورش این است كه گروه سنى 4 تا 6 سالگى بهعنوان دوره پیشدبستانى و قبل از 4 سالگى دوره مهدكودك تعیین شود.»
با این تفاسیر موضعگیرى صریحِ اخیرِ رهبر حكیم انقلاب در جلسه با رؤساى آموزش و پرورش مبنى بر اینكه مهدكودك هم فقط یك مركز خدماتى نیست كه بچّه را حفظ كنند و خدمت بدهند، [بلكه] به یك معنا مركز آموزشى و پرورشى است، منتها خب با زبان خاصّ خود، با شیوهى خاصّ خود. !!11/6/1399 مهدها را تخصصاً از ذیل موضوع خدمات خارج كرده و در آموزش و پرورش وارد مىكند.
حال چه باید كرد؟ !!
موضوع مشخص، حكم صریح، آنچه مىماند اقدامى انقلابى است براى تصویب قوانین و مصوبات لازم بهمنظور خاتمه بخشى به بگومگوهاى مورد اشاره امام حاضرمان. !!
پیشنهاد مىشود اكنون كه در پى سخنان رهبرى عزیز، ارادهاى جدى در نمایندگان مجلس و شوراى عالى انقلاب فرهنگى و دیگر مسؤولین مرتبط بهوجود آمده است شبكه عظیم امامت جمعه نیز بهمنظور مسدود كردن اینراه نفوذ و تلاش براى حفظ سلامت جامعه اسلامى، با لحن پدرانهاى كه همیشه داشتهاند تمام قد و مُصرّانه به پیگیریِ این مطالبهى به حق امام و مردم عزیزمان بپردازند؛ و نگذارند تا حصول نتیجه این حركت به كندى و خداى نخواسته فراموشى میل كند. این اقدامِ در خورى است براى لبیك به نهیب امام حكیممان كه در اولین مواجهه با این ویروس فرهنگى زدند كه اینجا جمهورى اسلامى است؛ اینجا، مبنا اسلام است، مبنا قرآن است؛ اینجا جایى نیست كه سبك زندگى معیوبِ ویرانگرِ فاسدِ غربى بتواند در اینجا اینجور اِعمال نفوذ كند.[ایجنا]
ریشه تاریخی اربعین/حضور جابر در کربلا/بازگشت اسیران/الحاق سرمطهر به بدن/راهپیمایی وانتفاضه اربعین
كه ,آموزش ,سند ,مهدكودكها ,سازمان ,بهزیستى ,آموزش و ,است كه ,كه در ,و پرورش ,سند 2030 ,جمهورى اسلامى ایران ,اینجا جمهورى اسلامى
درباره این سایت